Image

اسفند ۱۴۰۰

۰۲۱-۸۶۰۴۷۰۹۹

گفتگوی دبیرکل جایزه چهارم با بورس امروز

دبیرکل جایزه، هدف چهارمین جایزه اول مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه های اقتصادی را ارزیابی محور توصیف کرد که بر اساس آن بنگاه‌های اقتصادی ارزیابی و خود را به چالش می‌گذارند.


تایماز سید مصطفایی دبیرکل جایزه در گفتگو با خبرنگار بورس امروز، با اشاره به برگزاری چهارمین جایزه مسوولیت اجتماعی و پایداری بنگاه های اقتصادی در اردیبهشت ماه 1401، راه‌اندازی ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی شرکتی را یکی از اهداف این رویداد اعلام کرد و گفت: با برگزاری این رویداد به دنبال توسعه و تقویت روابط بین سرمایه گذاران، اعضای هیئت مدیره و ذینفعان هستیم تا به این واسطه شاهد حرکت بنگاه ها به سمت کسب و کار و سرمایه گذاری مسئولانه باشیم.


مصطفایی می‌گوید: تلاش داریم تا فضای کسب و کار ایران ایمن و شفاف را به سرمایه گذاران معرفی کنیم، همچنین در این فضا تجارب بنگاه‌های اقتصادی کشور که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت می‌کنند نیز به اشتراک گذاشته می شود.


او همچنین بر ایجاد همکاری میان بخشی مانند بنگاه های اقتصادی، سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد تا به این واسطه چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی رفع شود.


دبیر جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی عنوان می‌کند: باید محیطی ایجاد شود که فعالیت‌های خلاقانه و نوآور در بستر مسئولیت‌های اجتماعی شرکتی صورت گیرد؛ در این راستا می توان بنگاه‌ها را به توجه به توسعه پایدار استراتژی‌های کلان بنگاه های اقتصادی خود ترغیب کرد.


به گفته مصطفایی؛ در چهارمین جایزه مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه های اقتصادی، بنگاه‌های که به مسئولیت اجتماعی شرکتی عمل کرده‌اند به جامعه و مخاطبین معرفی خواهند شد و از الگوها و نمونه‌های موفق داخلی برای الگوبرداری استفاده خواهد شد.


او این جایزه را یک مشوق برای تداوم فعالیت موثر بنگاه‌های اقتصادی دانست و از سرمایه گذاری مسوولان به عنوان بحث همواره مجهول مانده نام برد و ادامه داد: تلاش داریم تا افرادی که به دنبال خرید سهام و یا سرمایه‌گذاری هستند، اولویت خود را بر انتخاب شرکت‌هایی که مسئولانه رفتار و عمل می  کنند، قرار دهند.


وی در خصوص مشارکت کنندگان این رویداد توضیح داد: تمام بنگاه های اقتصادی فعال می‌توانند در این رویداد حضور داشته باشند؛ به عنوان مثال در رویداد چهارم بخش صنعت و معدن مانند سنگ آهن، فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی، مواد غذایی، مواد شوینده و مواد بهداشتی، بانک و بیمه و بورس حضور خواهند داشت.


مصطفایی در پایان گفت: برخی از شرکت‌هایی که در این رویداد ثبت نام کرده‌اند، از شرکت‌های بزرگ هستند که نقش آفرینی مهمی در چرخه مالی کشور دارند.


به بالا