اهداف جایزه ملی مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بنگاههای اقتصادی

1- معرفي مسئولیت اجتماعی شرکتی و تبيين اهميت آن
2- ايجاد تحول در نظام مديريتي سازمانها
3- تقويت و توسعه روابط سرمايهگذاران، اعضاي هيئتمديره و ساير ذينفعان
4- بهبود فضاي كسب و كار كشور از ديد سرمايهگذاران خارجي و نهادهاي بينالمللي
5- تبادل اطلاعات و همفکری به منظور مشخص کردن چالشها و ریسک های اجتماعی و زیست محیطی بنگاهها
6- فراهم کردن زمینه حرکت شرکتهای ایرانی به سمت تدوین گزارش های مسئولیت اجتماعی
7- ارائه تجارب بنگاه های اقتصادی در مسئولیت اجتماعی
8- تقویت همکاری بین بخشی میان بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد با هدف کاهش چالش های اجتماعی و زیست محیطی
9- فراهم کردن استفاده بنگاه ها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور و روشهای خلاقانه و نو در پیشبرد اهداف تجاری خود